Draudimai nesibaigia: Irane dainuojančios moterys – vis dar tabu

Atsinaujinantis KKC gali pasidžiaugti, jog renovacijos darbai nestabdo kultūrinės veiklos – neseniai didžiojoje salėje klegėjo tarptautinis tradicinio ir šiuolaikinio folkloro festivalis “Suklegos”, taip pat visą savaitę vyko 11-asis Tarptautinis Kauno kino festivalis bei kiti renginiai.

Labiausiai laukiamas spalio mėnesio koncertas vyks 21 dieną 18 valandą. Plačiam renginių spektrui pritaikytoje, 480 vietų salėje, kurioje ką tik baigti akustikos derinimo darbai, Kauno Kultūros Centras su GM Gyvai pristato mistiškos senovės iraniečių muzikos koncertą “Irano paslaptis”, atlikėjai –  „Gian Trio“ ir Rahele Barzegari.

Iranas vakariečio akimis yra paslaptinga šalis, kurioje daug kas vyksta kitaip, tačiau jo indėlis į pasaulinę kultūrą yra be galo didelis – šalis žymi savo literatūra, architektūros šedevrais, rankų darbo dirbiniais, o islamiškosios arabų bei ikiislamiškosios persų kultūros įtakas apjungusi Irano muzika stebina, keri savo metafiziniu ir mistiniu būviu, pakylėjančiu į aukščiausią dvasinį lygį.

Persų klasikinė muzika yra vienas seniausių ir iškiliausių Rytų muzikos papročių, savo ištakomis siekiantis dar antikinių civilizacijų laikus. „Gian Trio“ ir Rahele Barzegari susitelkimas – tai švelnus, svaigią, paslaptingą atmosferą kuriantis ir religinėse praktikose naudojamas nėjus (pučiamasis instrumentas, priklausantis fleitų šeimai), Irano šventėse bei ritualuose svarbią reikšmę turintis dafas (didelis siauro rėmo būgnas su metalo grandžių žvangučiais), Artimųjų Rytų muzikoje nepamainomas tambūras (styginis intrumentas, turintis tris ar daugiau stygų) bei  dainuojanti solo atlikėja.

Solo partijas atliekanti moteris Irane yra retenybė – nuo revoliucijos laikų šalyje solistėms leidžiama pasirodyti tik moterų auditorijai, o vyrams vokalistės gali dainuoti nebent chore. Tokie draudimai įsigaliojo konservatyviems dvasininkams teigiant, jog moterų balsai gali sukelti amoralius jausmus.

Irano muzika visada buvo dvasinis įrankis, stipriai susijęs su religija. Sufijų mistikai į muziką žvelgia kaip į šventą meną ir naudoja kaip dvasinio tobulumo šaltinį, suteikiantį didžiulę su niekuo nepalyginamą naudą. Tad kviečiame atsiverti šiai persų, kurdų, sufijų muzikai ir griauti visas sienas, visus suvaržymus tarp laikmečių, šalių, žmonių bei širdžių kartu su „Gian Trio“ ir Rahele Barzegari spalio 21 dieną Kauno Kultūros Centre.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.